About


Vai alla versione in italiano

“What’s for dinner tonight?” – Oh how I feared that question.

I used to have the horrible habit to cook two different meals each time: one for the big people and one for the little people. It was horribly time consuming, plus the little people started to neglect their meal soon enough and only wanted to eat OUR food. How to blame them? This was a big cause of frustration until we, the big people, decided to revise our food habits and cook the same thing for everyone. That’s where the motivation started: I had come up with dishes that are nutritious, healthy but very tasty and, more importantly, not boring. Added bonus if they are easy and quick to make.

My recipes are little people-friendly, mostly salt and sugar free. I use organic ingredients and produce I can connect a face to.

This blog is for people like me who love cooking and stuffing themselves with yummy food. It is for people who sometimes struggle to come up with a healthy dish that is delicious too. Healthy food is not synonym for boring.  Baby friendly food also isn’t. This is my mission.

“Cosa c’è stasera per cena?” – che paura mi faceva questa domanda.

Per un po’ ho avuto la terribile abitudine di cucinare due pasti per volta: uno per i grandi e uno per i piccoli. Ci perdevo un sacco di tempo e in più i piccoli hanno cominciato a rifiutare il loro menù e volevano mangiare solo il NOSTRO cibo. Come biasimarli? Data la frustrazione, noi grandi abbiamo deciso di rivedere le nostre abitudini alimentari e di cucinare la stessa cosa per tutti. Ed è così che è nata la motivazione: inventarmi piatti nutrienti, sani, gustosi e soprattutto non noiosi. Ancora meglio se veloci da fare.

Le mie ricette sono perfette per i più piccoli, per la maggior parte senza sale o zucchero. Uso prodotti biologici o comunque prodotti a cui posso associare una faccia.

Questo blog è per persone come me che amano cucinare e mangiare buon cibo. E’ per quello persone che a volte fanno fatica a pensare a piatti che siano sani ma anche deliziosi. Cibo sano non è sinonimo di noioso. Neanche il cibo per i più piccoli lo è. Ed è questa la mia missione.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s